Context:
Celebració de les festes de nadal i tancament del
1r trimestre. En el marc de la col·laboració CIPTE - PCEE de l'Institut Sòl-de-Riu.
Doble objectiu:
Per un costat proporcionar un àmbit de pràctica “competitiva”
a un grup de noies que practiquen aquest esport a nivell extraescolar.
D’altra banda i coincidint amb el marc anterior: oferir
aquesta pràctica a l’alumnat que ha practicat aquest esport a nivell curricular
per augmentar el temps de pràctica i
valorar la seva competència en situació real de joc / competició.
Circumstancies:
Amb una planificació de dues hores i amb 3 equips: 2 mixtes
i heterogenis ( encara que valorats positivament a la unitat d’handbol ) formats
per alumnes de 2n d’ESO i un 3r format per noies de tots els nivells de l’institut
que practiquen setmanalment handbol.
S’encarrega la realització d’un escalfament autònom per
equips amb part genèrica i específica.
Escalfaments dels 3 equips. |
I la disputa d’un torneig en forma de
triangular amb enfrontaments de 20’.
L’equip de noies està dirigit pel seu entrenador de forma
intensiva, per tal d’aplicar els conceptes tècnics i tàctics treballats als
entrenaments. En el cas dels altres equips qui actua d’entrenador gestiona els
canvis i únicament dona indicacions genèriques, per tal de constatar l’aplicació
dels aspectes tractats a l’aula: la competència de l’alumnat.
1r partit. |
2n partit. |
3r partit. |
VALORACIÓ / RESULTAT / RESUM:
- Molt positiva pel caràcter festiu i de celebració de la jornada, fins i tot amb el format competitiu en que s’ha plantejat. Hi ha hagut competició però molt ben entesa ( cosa que no sempre es dona ).
- Satisfactòria en els tres casos pel que fa a l’aplicació dels escalfaments tant genèrics com específics.
- En els plantejaments fets per a l’equip de noies: molt positiva. Ja que han pogut en un nou marc, el competitiu, posar en pràctica les experiències adquirides i segurament serà un estímul per continuar la seva pràctica. A més en aquesta aplicació pràctica el seu nivell ha estat més que correcte.
- També positiva és la valoració per als propòsits dels equips d’alumnes de 2n d’ESO, ja que a pesar de no estar estretament dirigits, de forma intencionada, s’han mostrat prou competents en cada un dels aspectes desenvolupats ( tècnics, reglamentaris i fins i tot tàctics ).
FETES LES VALORACIONS NO SEMBLARÀ ESTRANY QUE ( els
promotors de l’activitat ) ENS PLANTEGEM A MIG TERMINI UNA NOVA EDICIÓ.
I QUE
FACI UNA RECOMANACIÓ A ALTRES QUE EXPERIMENTIN AMB EL QUE ÉS CLARAMENT UNA
ACTIVITAT VERITABLEMENT COMPETENCIAL ( tant de moda actualment ), LA MÉS
COMPETENCIAL POSSIBLE.
Finalment gràcies a tots: Pau, Josep, Joel i a cada un dels participants.
*Podeu trobar més fotografies a l'espai habitual del blog: FOTOS ACT INSTI amb aquest nom: triangular handbol nadal 2017.
*Podeu trobar més fotografies a l'espai habitual del blog: FOTOS ACT INSTI amb aquest nom: triangular handbol nadal 2017.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada