HA COMENÇAT UN NOU CURS D’EF.



Tornem-hi que no ha estat res !!!

Ja arriben, després de les vacances.
Com és costum i així ha de ser, en un format o altre ( depenent del professor:  fitxa de salut, avaluació inicial, punt de partida... ) a qualsevol inici de curs hi ha una demanda d’informació a l’alumnat:


Aquesta acció permet al professor fer-se una composició de lloc tant en relació als grups com dels alumnes en particular.

I a més, aquest és el cas, permet fer una fotografia general dels joves i adolescents d’un determinat entorn,  que seran els nostres alumnes.
Alcanar, municipi del Montsià. Institut de secundària, alumnes de diversos cursos d’entre 13 i 17 anys.
Les dades recollides després de la primera setmana de curs ( termini més que ampli ) son les següents:

No se si les dades obtingudes son extrapolables a altres entorns, si es pot afirmar que no s’observa variació en relació a cursos anteriors per tant les dades marquen el perfil de l’alumnat d’EF a les darreres èpoques.

Com son doncs, estadísticament ( que no individualment ) ?

  1.  Hi ha una gran part de l’alumnat ( 48 % en aquest cas ) que sistemàticament no compleix amb les tasques, especialment les de fora de l’aula per simples que siguin ( unes preguntes personals per ajudar al professor, en son una mostra ). Aquest fet elemental complica i molt els següents passos. 
  2. En base a les respostes obtingudes ( i a manca de mitjans de comprovació ) la salut ( en el sentit de manca de problemes ) dels joves sembla correcta.
  3. Baixes xifres de pràctica esportiva, 44 % d’individus per sota de nivell acceptables de pràctica és una dada a tenir en compte en aquest entorn. Especialment preocupants son les dades de pràctica de les noies, molt per sota d’aquest 44 %. I també ho son les conseqüències d’aquests hàbits de pràctica ( de no pràctica ) per a la salut dels joves.
  4. La qüestió més relacionada amb l’EF com a matèria: una part acceptable, encara que millorable, de la població està informada en relació a la motricitat, l’esport i aquest àmbit en general.

A alguns els revisen, a altres se'ls pregunta.













La pretensió d’aquest text a més de situar-me ( com a docent ) en situació. És a més i sobretot compartir-ho.  Ja que poden donar-se ( n’estic quasi segur ) situacions similars i en la que he descrit hi ha implicacions d’altres estaments i persones a qui no dubto que anirà be conèixer l’estat de les coses en el meu entorn i en aquest moment, per sense dubte millorar-les.

AMB LES DADES A LA MA UNA MICA MÉS D'EF PODRIA SER UNA BONA MANERA DE MILLORAR LES COSES, CREC.


Etiquetes de comentaris: , ,