dissabte, 3 de juny de 2017

A QUÈ ESTAN ESPERANT ?

En ocasions es donen algunes casualitats ( encadenades ):
  1. Que un company professor, de matemàtiques per més inri, em faci arribar l'article moviment i aprenentatge.
  2. Que ara mateix estigui preparant un examen a les meves alumnes d'educació infantil, amb un objectiu prioritari relacionat.
  3. Que a la TV s'emeti un spot recomanant a infants i joves la pràctica d'activitat física.
Tot això ha passat en un matí. Com segur que passen moltes coses, però a aquest tema en soc més sensible.
 















 
movimiento i aprendizaje ...
spot 012

És probable que aquesta suma de fets no suposi res més enllà de la casualitat, no serà cap profecia ni l'anunci de nous temps. Però a mi m'ha fet pensar.

Quan un professor de matemàtiques, una neuropsicòloga prestigiosa, jo mateix insistint fins a la sacietat a cada classe en relació a la importància i el valor de la motricitat a l'educació,  infantil en el cas actual ( això ho preguntaré segur a l'examen ), s'afegeixen a infinitat d'autoritats del mon educatiu i sanitari reivindicant i recomanant incrementar la pràctica d'exercici físic, alguna cosa hauria de passar.
Més encara quan l'OMS, l'UE i també la Generalitat, amb aquesta campanya, s'afegeixen a aquest clam.
De les paraules de Sally Goddard se'n deriva la comentada importància de la motricitat a la formació/educació ( fins i tot més enllà de la formació motriu, per a un mestre generalista ), està fora de discussió que l'activitat física te un paper a jugar en la lluita contra l'obesitat i el sobrepès ( hi ha recomanacions molt concretes en aquest apartat ), finalment  l'espot deixa clar el valor afegit que l'activitat física pot tenir, moltes vegades en relació amb l'educació en valors.

El 012 ho diu clar: complementar l'EF, aquesta és la voluntat. Se'ls veu el llautó, quan s'ha de complementar, el que sigui, vol dir que es reconeix insuficient o deficient en la seva funció. Aquesta és la realitat.
Que potser no seria més pràctic incrementar, potenciar, millorar l'EF, en lloc de complementar-la.
Tots l'esmenten, tots la lloen, tots la valoren, però l'EF a escoles i instituts està infrautilitzada. Si fins i tot els aliens a ella ho manifesten.

A QUÈ ESTAN ESPERANT ? Els que en tenen la responsabilitat...