Un dels aspectes més profitosos d’una prova d’avaluació,
tant teòrica com pràctica com és el cas, és que cal preparar-la.
Preparar implica:
comprendre, interioritzar, repetir les accions apreses i relacionar-les amb
altres habilitats. Tot aquest seguit d’accions te molt a veure amb el concepte
competència tant d’actualitat darrerament.
Haver realitzat les activitats prèvies no et fa competent,
conèixer o fins i tot comprendre els temes no et fa competent. Quan un demostra
competència és quan amb cert nivell d’autonomia / ajuda ( depenent del nivell )
ha de, amb les eines exposades i practicades: donar resposta a un problema o
afrontar un repte.
Si a tot el que s’acaba de dir s’hi pugues afegir el fet que
l’acte d’avaluació fos públic, el nivell de relació amb altres habilitats seria
altíssim i la competència estaria fora de dubte.
Se suposa que per això en determinats àmbits els actes
d’avaluació / valoració són públics, exposicions de treballs, tesis doctorals i
altres...
Aquesta desitjable activitat a l’educació actual no es
presenta sovint. A Alcanar d’uns anys ençà ( n’he parlat en alguna altra ocasió*
) alguns alumnes de 3r mostren amb motiu del Nadal treballs fets a l’aula. La
novetat d’enguany és que aquest fet ha constituït l’avaluació d’aquest bloc, és
a dir ha estat pública.
*Enllaç de la referència:
I ja posats a dur al terreny públic allò que és propi de
l’aula, hi ha hagut en forma de presentació una prèvia explicant breument el
procés que conclou amb l’actuació / avaluació.
Els avantatges d’aquesta opció han pogut ser el següents:
- Major implicació en la preparació.
- I per tant, ampliació de la dedicació i la
pràctica d’activitat física.
- Major rigor en la realització de la prova i les
accions concretes, motiu del treball.
- Gran vinculació amb altres aspectes, com: sentit
estètic, cura de la presentació, etc.
- Dotar als continguts d’aula un sentit pràctic i
útil.
El fet d’haver triat aquesta experiència no pressuposa
aconseguir tot el que s’ha plantejat, però com a possibilitat resulta una molt
bona opció.
TOT I NO SER REALITZABLE AMB TOTES LES ACTIVITATS
CURRICULARS, COM A CONSELL PUC DIR QUE: VAL LA PENA APROFITAR LES OCASIONS ( COM
AQUESTA ) QUE ES PLANTEGEN.
Etiquetes de comentaris: avaluació, educació física