Ja des del primer moment, en conèixer l’experiència i la conseqüent
publicació del llibre em va semblar una idea brillant. Se’m van acudir dues
possibilitats:
- Seria raonable compartir amb l’alumnat
el text ? Seria ben rebut, o sobretot la primera part seria massa densa i
acadèmica ? En cas d’optar per compartir-ho, a quin nivell i com ?
- En cas de proposar la lectura,
seria possible repetir l’experiència amb alumnes de secundària ?
El fet important a hores d’ara és que ho he
fet. Al tercer trimestre del curs els alumnes de 4rt d’ESO, en el marc de les
lectures obligatòries ( qüestió de centre ) proposades per diverses matèries en
aquest cas EF en català, l’han llegit.
A aquesta iniciativa m’hi he referit a l'entrada: transversalitat i interdisciplinarietat.
Després de revisar les tasques del trimestre puc dir
que més del 90% de feines lliurades incloïen l’activitat derivada de la
lectura, aquest fet potser és degut a l’obligatorietat de la lectura, encara
que també és pot atribuir a l’atractiu de la proposta, ja que altres tasques també
obligatòries no tenen el mateix índex de presentació.
Per a curiosos adjunto el material usat per
fer la comprovació de la lectura:
Comprovareu que el material està dividit en
dues parts, a la primera ja m’hi he referit i tot i que te algunes respostes
interessants, segurament no és més que una activitat rutinària.
La segona en
canvi, plantejada com a opció buscava repetir l’experiència original.
Expressarien els alumnes la seva visió personal, prenent com a referència el
text, respondrien la pregunta, opinarien ?
El resultat numèricament no ha estat
destacable, únicament un 10% dels alumnes ha completat aquesta part, coses de
la voluntarietat. Aquest fet però ha donat peu a aportacions molt interessants.
De totes n’he escollit 3, per donar a conèixer l'èxit i el nivell de les respostes, dues noies i un noi, la paritat. Una referida a l’EF, una a l'esport més convencional i una tercera a la vessant salut que exemplifiquen les diverses visions i vivències dels joves.
Per acabar, únicament he de dir que els textos no estan en absolut corregits ( en el darrer cal dir que en dir senderisme cal interpretar sedentarisme ), per tant tot és original i genuí, crec.
NO HI HA RES A AFEGIR, GRÀCIES PEL LLIBRE I GRÀCIES PER LES OPINIONS DELS QUE LES HAN VOLGUT COMPARTIR ( AQUESTS 3 I ALTRES ). MISSIÓ ACOMPLERTA.
Etiquetes de comentaris: educació física, llibres