L’exemple més recurrent, en aquest sentit, més escoltat en anys d’experiència és la
coneguda frase referida als ensenyants, sigui quin sigui el nivell i l’especialitat,
que diu: “ tots som professors de llengua”.
De fa uns anys i en al marc d’un pla d’impuls
de la lectura, al meu centre totes les matèries i l’EF no n’és l’excepció realitzem
una activitat de lectura i comprensió lectora. Com a afegito procuro
aprofitar-la relacionant la temàtica dels
textos amb algun aspecte del currículum ( cas del curs actual) o amb l’època
del curs ( en anys anteriors).
Aquests són els textos i les
activitats d’enguany:
https://app.box.com/s/9rwl6pziidtm3km28m74n9pge9bqfqgy
En la mateixa línia m’he adherit a la proposta
que fa el departament de llengües del centre que consisteix en proposar un
llibre de lectura relacionat amb matèries diferents a les estrictament lingüístiques,
en el meu cas l’EF. En pro de la transversalitat he proposat a l’alumnat de 3r
d’ESO la lectura de Correr, biografia d’ Emil Zátopek de Jean Echenoz. ( de
passada aprofito per recomanar-lo a tothom ).
Més enllà de compartir experiències i fer
recomanacions el que em motiva a escriure aquestes línies és fer una
reivindicació més enllà de la coneguda frase. Per què no tots en determinat
moment no som professors d’EF ? O si més
no ens ocupem de la salut postural dels nostres alumnes.
Si necessiteu raons per fer-ho us adjunto l’enllaç
d’una antiga entrada que us pot servir de motivació.
SI CREIEM EN LA TRANSVERSALITAT I LA INTERDISCIPLINARIETAT
QUE SIGUI PER A TOT, O NO ?
Etiquetes de comentaris: curriculum, educació, educació física, higiene postural, llibres