dijous, 4 de juny de 2015

UNA RESPOSTA.

Ja se que no és gens habitual publicar la resposta d’un alumne a un examen ( o exercici) més enllà de la broma o l’acudit.
Crec necessària una justificació ja que aquest cas és totalment diferent. De la mateixa manera que a vegades ( més de les que la gent creu ) l’actitud de l’alumnat, el seu progrés o la seva dedicació, aquesta resposta és la demostració de que de tant en tant la tasca docent obté els seus fruits.
Llàstima que el focus està a l’altra banda o fins i tot sovint és fomenta la feina mal feta o directament la nul·la dedicació.

El marc de la resposta és el següent:
Estudiants de 1r de batxillerat, 3r bloc de la matèria: L’activitat física i l’esport, tema: la història de les activitats físiques, encàrrec d’un qüestionari a respondre amb material de consulta i amb preguntes com: 
  • Explica i comenta les aportacions més significatives del mon grec al fenomen esportiu de segle XXI.
  • Explica i comenta el fenomen de les escoles i sistemes d’EF del segle XIX i la seva influència en l’actualitat. 

S’inclou la següent pregunta: 
  • Exposa i comenta els paral·lelismes que trobis entre la història de les activitats físiques i les activitats físiques al llarg de la vida d’una persona.

 A la que un alumne respon:


Em sembla que la resposta no deixa dubtes: ni en relació a la conveniència de la pregunta ( difícil, és cert) en relació al tema, ni en el que representa l’EF al currículum  i l’objectiu que compleix ( al batxillerat en aquest cas), ni per descomptat en relació a la competència de l’alumne.

DESPRÉS DE TANTA BROMA AMB RESPOSTES ESTÚPIDES ( a molts mitjans) AQUESTA PENSO QUE FEIA FALTA. I ENS AJUDA A DOCENTS I ALUMNES A MILLORAR, JO L'HE VISCUT COM UN ESTÍMUL.